A Kubuntu világa

Írások a Kubunturól, hírek, élménybeszámolók, minden, amit érdekesnek találok.

2009.11.01. 16:49 Ulysses

A Koala három napja

Harmadik napja van Karmic Koala a laptopomon, ezalatt történt már vele elég dolog, hogy érdemes legyen leírni.

Megérkeztek az első frissítések. A Firefoxban felfedezett hibákat javító 3.5.4-es kiadás és néhány hozzá kapcsolódó csomag érkezett, 10,3 MB méretben.

A Koala bemutatkozott az FSF.hu konferencián. A magyar közösség standjánál voltam a nap nagy részében, ahol az érdeklődők matricákat, írott Koala CD-ket és a közösséghez való csatlakozást (honosítás, dokumentációk készítése, fejlesztés) leíró szórólapokat vehettek. Gondoltam egyet, és létrehoztam egy vendég felhasználót, bekapcsoltam rajta az effekteket (asztalkockát, a kocka lapjainak síkjából kiemelkedő ablakokkal), megnyitottam pár alkalmazást minden asztalon, bekapcsoltam a kockát, és a közönség felé fordítottam. Sokan megcsodálták többen ki is próbálták kicsit, kérdezősködtek róla, én pedig igyekeztem legjobb tudásom szerint válaszolni. Bár csak egy előadáson, és két workshopon voltam, de nagyon tetszett a konferencia. Remélhetőleg jövőre is ott leszek.

Hogy ne legyen olyan szép és jó minden, ma egyszerre három összeomlásom is volt. A gép nem akart felébredni a hibernálásból, így ki kellett kapcsolni és újraindítani. Ezután az acpid, a kdeinit4, és az akonadi_vcard_resource is jelezte az összeomlást, és felajánlotta a hiba jelentését. Hasonló hibák úgy láttam még nem merültek fel, így mindegyiket jelentettem. Akit esetleg érdekelnek, íme a lista:

Egy érdekesség, hogy már lehet bugokat rendelni a Lucidhez is.

2 komment

Címkék: kubuntu kde4 karmic kwin


A bejegyzés trackback címe:

https://ulysses.blog.hu/api/trackback/id/tr151491106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

◄ViZion 2009.11.22. 13:58:24

Szia!
Nah, először felraktam az Ubi x64 karmic-ot, majd hozzá a KDE-t... nem volt sikeres a párosítás, mondjuk ez inkább az én hibám, eddíg csak Live USB-n használtam, most már kapott a HDD-n is helyet.
A Kubuntu-t felraktam a széthegesztett Ubi helyére, minden OK, viszont ott volt egy jó grafikus csomagkezelő -nem a Synaptic- ami ha telepíteni akartam, akkor a kezdő lapon ikonokkal mutatta a kategóriákat, illetve a progikról lehetett preview-t kérni... az kényelmes volt, jobban átlátható, mint a KDE csomagkezelője.
Ezt a progit tudnád-e megnevezni kérlek?

Ulysses 2009.11.22. 16:31:03

Szoftverközpont lett a magyar neve, a software-center csomaggal telepíthető.
süti beállítások módosítása