A Kubuntu világa

Írások a Kubunturól, hírek, élménybeszámolók, minden, amit érdekesnek találok.

2008.12.22. 10:27 Ulysses

Tévedni emberi dolog

Mondta a sün, és leszállt a drótkeféről. Jó nagyot tévedtem, tegnapig azt hittem a Kubuntu 8.04 is LTS, nem csak az Ubuntu. Mivel bebizonyosodott ennek az ellenkezője, így az este folyamán megpróbálkozom a dist-upgrade végrehajtásával. Remélhetőleg hamar megbírkózom a buggal, és hasznlatba tudom venni a gyönyörű KDE-t a Kubuntu 8.10-ben.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ulysses.blog.hu/api/trackback/id/tr98836310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.12.22. 13:31:34

Ha KDE4-et is használtál eddig, akkor sem biztos, hogy a legjobb döntés. A Kubuntu elég nagy csalódás, semmi Kubuntusodás nincsen benne a külsőben.

Ha KDE 4, akkor számomra jelenleg a Mandriva 2009 a legjobb választás (OpenSUSE-t elvből nem használok).

Ulysses 2008.12.22. 21:33:46

Distrowatch keresője szerint jelenleg három Ubuntu alapú, KDE felületet alapban szállító x86_64 architektúrájú GNU/Linux van: a Kubuntu, a Linux Mint, és a Pioneer Linux. A Linux Mintnek nincs x86_64 KDE-s kiadása, a Pioneerről még soha nem is hallottam, marad a Kubuntu, kellően megszoktam már a csomagkezelését, egy év Linux tapasztalattal a hátam mögött még túlságosan zöldfülű vagyok a kísérletezgetéshez.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.12.23. 02:19:46

Látod el is felejtkeztem a 64bit-ről, már csak azért is, mert nekem is 64 bites gépem van, de én a 32-es Slackware-el használom és remekül megy. Annyira stabil, hogy ahhoz képest az eddig összes kipróbált X/K/Ubuntu csak valami rémes béta vagy alfa verzió. És ahhoz képest, hogy mennyire komoly disztró és kevés felhasználója van, ritkán kell fordítanom bármit is, hihetetlen, hogy mennyi csomagot lehet megtalálni, igaz muszáj is az alaprendszerben ugyanis nincsen függőségellenőrzés. :)

Kisérletezgetéssel kapcsolatban én is hasonlóan voltam, de elég egyszer csak elszakadni a megszokottól. Mondjuk én most úgy vagyok, hogy hiába akarnám feltelepíteni a Mandrivát, egyszerűen mintha odaszögeztek volna egy marha jó disztró elé. :)

Ulysses 2008.12.23. 11:55:18

Mondjuk mintha a Windowsról Linuxra váltás annak idején nem kísérletezgetés lett volna:) Ha nagyon nem jön be a Kubuntu 8.10 és a benne lévő KDE, teszek egy próbát Mandrivával.
süti beállítások módosítása