A Kubuntu világa

Írások a Kubunturól, hírek, élménybeszámolók, minden, amit érdekesnek találok.

2009.10.29. 21:14 Ulysses

Frissítettem Kubuntu Jaunty Jackalope-ról Karmic Koalára

A HUP adminjának, treynek mintájára megírom én is annak történetét, hogyan frissítettem a Kubuntumat. Mint a címből is kiderül, Kubuntu 9.04 Jaunty Jackalope-ot használtam eddig, melyet most Kubuntu 9.10 Karmic Koalára frissítettem. Miután hivatalosan is bejelentették a kiadást, utánanéztem, hogyan is kell frissíteni interneten keresztül. Elméletben a frissítéskezelő jelzi az új kiadást, én azonban nem vártam ki, hogy magától is észrevegye, saját kezembe vettem a dolgokat. A Wiki szerint jártam el, tehát megnyomtam az Alt+F2 billentyű-kombinációt a KRunner elindításához, majd begépeltem az

update-notifier-kde -u

parancsot. A frissítés megkezdése előtt így nézett ki a rendszer:

 

 

 

 

 

 

A parancs kiadása után megjelenik a kiadási megjegyzés, amit akár el is lehet olvasni.

 

 

 

 

 

 

Ezután pár csomagfájlt tölt le, majd kéri a jelszót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha elfogadta a jelszavunkat, továbbléphetünk. A frissítéskezelő ellenőrzi, hogy készen áll-e a rendszer a frissítésre, majd közli velünk, hogy letiltja a külső tárolókat (nálam a Virtualboxos tároló van felvéve mindössze).

 

 

 

 

 

 

Ezt követően a frissítéskezelő beállítja a szoftverforrásokat.

 

 

 

 

 

 

Néhány csomag támogatása megszűnt. Ezeket a közösség esetleg tovább támogatja, de ha nincsen engedélyezve a universe tároló, akkor a frissítés végén eltávolításra kerülnek. Itt még semmilyen választásunk nincsen, a végén dönthetünk, hogy megtartjuk vagy eltávolítjuk ezeket.

 

 

 

 

 

 

El is érkeztünk az egyik fontos lépéshez, a csomagok letöltéséhez. Szép kis mennyiség, 16 csomagot töröl, 189 új csomagot telepít, 785 csomagot frissít. Letölteni 817 MB-ot kell, ami az előre kiszámítotthoz képest mintegy 20 perccel tartott tovább.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Folyamatban a csomagok letöltése.

 

 

 

 

 

 

 

Miután befejezte a csomagok letöltését, kezdődhet a telepítés. Ez a lépés viszonylag rövid ideig, nagyjából 20 percig tartott.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt kerül sor a frissítés elején említett csomagok sorsának eldöntésére. Én a eltávolítást választottam, egyelőre nem érzem a hiányát semelyiknek:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miután végzett, nincs más dolgunk, mint újraindítani a rendszert. A frissítés során a GRUB megmarad, új telepítésnél viszont már a GRUB2 lesz a rendszerindító.

 

 

 

 

 

 

És íme a friss Koala:

 

 

 

 

 

 

Íme egy értesítés új üzenetről identi.ca-n:

 

 

 

 

 

 

A Dolphin is megújult, így néz ki a saját könyvtáram:

 

 

 

 

 

 

És persze nem maradhat ki egy kis parasztvakítás sem, íme a pörgő-forgó kocka:

 

 

 

 

 

 

 

A frissítés után egy probléma merült fel: Jauntyn a Firefox 3.5 volt beállítva alapértelmezett böngészőként, a Karmicban azonban valamiért nem volt alapértelmezett böngésző. Így amikor meg akartam nyitni egy linket IRC-ről, úgy tűnt, hogy végtelen számban kezdenek megjelenni Konqueror ablakok, de csak az ikon kezdett el egyre nagyobb számban megjelenni a panelen. Az alapértelmezett böngésző visszaállítása után azonban megszűnt a probléma, a panel is helyreállt. Ezen kívül azonban semmilyen baj nem történt, a frissítés tökéletesen zajlott. Sok sikert kívánok azoknak, akik még nem frissítettek, vagy most fogják telepíteni életük első Kubuntuját.

Szólj hozzá!

Címkék: kubuntu rendszer kde4 jaunty karmic kwin


A bejegyzés trackback címe:

https://ulysses.blog.hu/api/trackback/id/tr931483702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása