A Kubuntu világa

Írások a Kubunturól, hírek, élménybeszámolók, minden, amit érdekesnek találok.

2009.09.16. 16:28 Ulysses

Ubuntu akadémia - második évfolyam

Szeptember 12-13.-án volt a magyar Ubuntu közösség második, kétnapos aktivistaképző "iskolája". Ezen is részt vettem, mint az elsőn, most viszont helyet cseréltem, és én voltam az előadó a vasárnap délelőtti, dokumentációk készítéséről szóló előadáson. Első alkalomhoz képest egész jónak éreztem, de jó pár változtatásra is szükség lesz egy esetleges következő alkalommal.

Először is, jobban kell figyelnem pakoláskor, mivel sikeresen ott hagytam a laptopom hálózati kábelét, amit így csak ezen a héten kaphatok vissza. A bemutatót is át kell dolgozni, nem került bele minden lényeges dolog, például kimaradt, hogyan kell terminálparancsokat létrehozni. És továbbiak, amik most nem jutnak eszembe.

A teljes jelenlévő létszámmal, három emberrel bővült a dokumentációs csapat. Eddig a csapat munkájának koordinálása két módon zajlott: a közösségi levelezőlistán, és egy nemrégiben létrehozott oldalon az Ubuntu Wikiben. Mivel a közösségi levelezőlistán időnként a témához nem kapcsolódó viták is kialakultak, valamint a Wiki hiányosságai miatt (a levelezőlistán hatékonyabban koordinálható a munka, a Wiki egyfajta ellenőrzésre jó, ki min dolgozik éppen), úgy döntöttem, kérek egy levelezőlistát a Launchpadon. Tegnap kértem, mára jóvá is hagyták. Egyelőre csak a csapat tagjai használhatják, valamint van egy apró hibája: a válaszlevelet nem a listára, hanem a feladónak akarja küldeni. Fel kell pörgetni a munkát.

Közeledik ugyanis október eleje, a Karmic Koala béta verziójának megjelenése. A béta az a kiadás, ami már nem nagyon változik a végleges megjelenésig, így el lehet kezdeni a dokumentáció aktualizálását. Az új tagoknak köszönhetően remélhetőleg a universe aktualizálására is jut majd idő. Folyamatosan alakulnak a dolgok, majd kiderül, mit hoz a jövő.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ulysses.blog.hu/api/trackback/id/tr801386541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása