A Kubuntu világa

Írások a Kubunturól, hírek, élménybeszámolók, minden, amit érdekesnek találok.

2009.01.18. 23:09 Ulysses

Plasmoid hogyan sorozat: a bevezető

Már négy íráson túl vagyok a sorozatból (igaz, eredetileg nem terveztem, de azzal hogy sorozatot indítok, némiképp rendszeressé válhat az írás), bár az első részt még majd átdolgozom kicsit. Most azonban írok arról, hogyan is indult ez az egész. Úgy is lehet mondani, hogy bevezető a sorozathoz. Az első három írás témáját az ubuntu-help levelezőlista adta: az egyik felhasználónak gondja akadt pár plasmoiddal, ém pedig segítettem. Majd elindítottam a hírolvasót, az Akregatort. A Kde-look hírei között szerepeltek plasmoidok is, én hirtelen indíttatásból felvettem mindkettő linkjét a Firefoxba könyvjelzőnek, későbbi felhasználás céljából. Egyből külön mappát is kaptak a plasmoidok könyvjelzői. A negyedik írás után kezdett motoszkálni bennem az ötlet, hogy esetleg rendszeresen írhatnék a plasmoidokról. Eddigi tapasztalataim alapján szinte mindegyiknél akadt valami gond (a statiszika nem mérvadó, négy esetből háromnál fordultak elő kisebb problémák, amelyeket megfelelő csomagok telepítésével meg lehetett oldani), de remélhetőleg a jövőben ez változni fog, és egyre könnyebb lesz a plasmoidokat telepíteni. Pár nappal ezelőtt pedig megírtam első blogbejegyzését az ubuntu.hu-ra, igaz nem volt túl tartalmas, mivel csak pár szót írtam erről a blogról, valamint belinkeltem három bejegyzést. A hozzászólások véleményem szerint elég pozitívak voltak, a magyar közösségen belül ugyan kevesen vagyunk mi, Kubuntusok, de nekünk is szükségünk van megelelő leírásokra, hírekre. IRC-n egyenesen olyan hozzászólást kaptam, hogy jelentkezzem a blogommal a Planetre. Ennek kicsit utánanéztem, és úgy tűnik tudnám teéjesíteni a feltételeket, de még várok vele. Legalább a vizsgaidőszak végéig:) A blog statisztikája eléggé meglepett: 87 látogató, 92 látogatás, 190 oldalletöltés. Kicsit jobban megnézve a statisztikát, a hivatkozókánl látszik, hogy a legtöbben az ubuntu.hu-ról kerültek ide, vagyis nem véletlen a nagy szám. Ha a továbbiakban is hasonló mértékű látogatottságra kell számítanom, akkor fel kell kötni a gatyamadzagot, és minőségi tartalmat nyújtani. Remélem sikerülni fog:)

Szólj hozzá!

Címkék: kubuntu hogyan plasmoid


A bejegyzés trackback címe:

https://ulysses.blog.hu/api/trackback/id/tr21886382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása