A Kubuntu világa

Írások a Kubunturól, hírek, élménybeszámolók, minden, amit érdekesnek találok.

2009.07.18. 18:11 Ulysses

Nvidia és a Koala

Ma vettem rá újra magam, hogy elindítsam a Kubuntu Karmicot. A telepítés után is volt pár frissítés, de akkor nem indítottam újra a gépet, így nem tudhattam, működni fog-e a rendszer. Az eltelt három nap alatt 127 frissítés érkezett a rendszerhez, 95,6 MB méretben, jórészt KDE frissítések. Ezúttal sem tört meg a rendszer, egy apró probléma volt: itthagytam a gépet, amíg frissít, és amikor visszaértem, egy szöveges képernyő fogadott, a "Checking battery state..." sornál állva. Egy ideig így is állt, ezért úgy döntöttem, a tty1-en belépve újraindítom a gépet. A rendszer ezután szépen talpraállt, de a csomagkezelő rakoncátlankodott, jelezte, hogy szüksége van egy sudo dpkg --configure -a végrehajtására, különben morcos lesz, és nem fog működni.

A következő dolog a felbontás és a képfrissítés volt. Hogy ne legyen egyszerű az élet, kiderült, nincs xorg.conf fájl. Gyors kérdés az #ubuntu+1 szobában, közben egy ötlettől vezérelve rákerestem az nvidia kulcsszóra a csomagkezelővel, és rá is találtam az nvidia-glx-180 csomagra. Ezt telepítettem, majd a rendszer újraindítása után generáltattam az nvidia-xconfig-gal egy xorg.conf-ot, abba beírtam a korábbi, Archon elkészített xorg.conf-ből a szükséges adatokat, majd a tty1-en bejelentkeztem, és kiadtam a következő parancsot:

sudo /etc/init.d/kdm restart

Ezután gyönyörű 1600x1200-as felbontáson, és normális frissítésen nézhettem a monitort, végre nem folyt ki a szemem az 50 Hz-től. Ha valakit érdekelne, íme az xorg.conf:

# nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig
# nvidia-xconfig:  version 1.0  (buildmeister@builder63)  Wed May 27 03:15:36 PDT 2009

Section "ServerLayout"
    Identifier     "Layout0"
    Screen      0  "Screen0"
    InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
EndSection

Section "Files"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Mouse0"
    Driver         "mouse"
    Option         "Protocol" "auto"
    Option         "Device" "/dev/psaux"
    Option         "Emulate3Buttons" "no"
    Option         "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Keyboard0"
    Driver         "kbd"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier     "Monitor0"
    VendorName     "Unknown"
    ModelName      "Unknown"
    HorizSync       30.0-96.0
    VertRefresh     50.0-160.0
    Option         "DPMS"
    Option         "UseEDID" "FALSE"
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "Device0"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Screen0"
    Device         "Device0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes      "1600x1200" "1280x1024"
    EndSubSection
EndSection

Szólj hozzá!

Címkék: kubuntu karmic


A bejegyzés trackback címe:

https://ulysses.blog.hu/api/trackback/id/tr711253450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása